ADATVÉDELEM

Az oldalon található minden kép, szöveg, ötlet a sajátom, más oldalakon csak írásos engedélyemmel jeleníthetők meg!

2012. szeptember 9., vasárnap

Méhkas torta

Apukám szülinapjára méhkas torta készült. (nagy méhész, így adta magát.)
A húgom javaslatára, mivel apa imádja a mákot, meggyes mák torta készült, amit itt találtam. A méhecske készítést pedig  innen sajátítottam el.
Katasztrófa történt a fondant során, sikerült rengeteg sárga folyékony színezőt öntenem a fondanthoz, amitől morzsás és használhatatlan lett. Mentettem a menthetőt egy kis vajjal és még több cukorral. (horror volt, amikor hullt szét) Szóval azért néz ki kicsit "foltos" kasnak.
De a torta készítés képekben azért megvan :).
Először elkészítettem a torta lapnak valót.


















Aztán 3 lapot különböző méretű sütő papírra kentem el egyenletesen, egyet pedig egy félkör alakú tálba tettem be sülni. TIPP! Ne rakjuk túl nagy tálba, mert nem lesz szép kúp alak a teteje és nagyon vastag lesz a tészta.














180 fokos sütőben sültek egyszerre kettesével, míg én elkészítettem a krémeket.



Majd a kihűlt lapokat óvatosan levettem a sütőpapírról. Az enyém úgy tört, azt hittem megőrülök, de a nem kell aggódni a krém mindent összefog. :)Az alábbiak szerint rétegeztem:







Ekkor jött volna a fondant, ami össze vissza tört és morzsálódott, szóval a fondant pihent a tortával egy estét a hűtőbe. Addig elkészítettem a méhecskéket, a fenti link szerint:



Majd a morzsálódó fondanttal ahogy tudtam befedtem, szóval ez lett a végeredmény:











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése