ADATVÉDELEM

Az oldalon található minden kép, szöveg, ötlet a sajátom, más oldalakon csak írásos engedélyemmel jeleníthetők meg!

2012. augusztus 14., kedd

Mandula liszt házilag

Macaron-t szeretnék már jó ideje készíteni, egyetlen pici akadálya a nagyon drága mandula liszt volt. Miután körbenéztem az interneten találtam egy-két jó módszert arra, hogy hogyan kell ezt házilag elkészíteni.
Íme:
Először is vettem hántolatlan mandulát, amit beleöntöttem egy edénybe:

Ezután vízforralóban forraltam fel vizet és ráöntöttem a mandulára. Ne sokáig hagyjuk a forró vízben a mandula szemeket kb. csak egy percre. Ezután öntsük le róla a vizet.

















Ekkor nagyon egyszerűen "kipattintható" "kinyomható" a hajából a mandula szem. Saját tapasztalat, hogyha nedves akkor könnyebb vele bánni, ha elkezd száradni akkor nem nagyon jön ki a hajából.

Ezt kaptam a "hámozás" után:

Szárítsuk meg a mandula szemeket / több napon keresztül hagyjuk/.
Ezután előbb egy durva darálón ledaráltam.

Majd, hogy liszt szerű állagot kapjak kávédarálón daráltam le a durva darátumot.
Ez lett a végeredmény:

Miután nem használom fel rögtön, azt olvastam, hogy a mandula liszt fagyasztóban 6 hétig eltartható.
Szóval a mandulalisztem a fagyasztóban várja a felhasználását.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése