ADATVÉDELEM

Az oldalon található minden kép, szöveg, ötlet a sajátom, más oldalakon csak írásos engedélyemmel jeleníthetők meg!

2012. június 11., hétfő

Így készült a delfint tartalmazó torta



Az előzőekben már írtam, hogy a másik húgom a delfinek bűvkörében él, szóval a szülinapjára ő delfineket felvonultató tortát kapott.
Ígéretemhez híven ennek vannak fázisfotói!


A történet úgy indult, hogy a húgi dió tortát kért. Kerestem neki egy jó kis receptet, amit itt találtam meg: 
http://www.nosalty.hu/recept/100-os-diotorta


A torta lapot sütőpapírral bélelt formába raktam, így nagyon szépen le lehetett húzni, és nem ragadt a formához.

Ezek után elkészítettem a kémet, majd kettévágtam a lapot (tudom, azt írja a recept, hogy 3-4 felé kell vágni, de nekem a 2 felé vágástól is össze vissza tört a lap, úgyhogy már majdnem itt feladtam)



A lapot megkentem a krémmel, és ráraktam a másik lapot.

Ezek után elővettem a hűtőből a már elkészített és megszínezett pillecukor fondant. (sajnos a hűtőben töltött néhány naptól olyan kemény lett, mint a kő, de sebaj, mert ilyenkor egy 10 másodperc a mikróban és egy kis vaj mindent megold) 
A gyúró deszkát amin dolgozok, letakartam zsírpapírral, és vékonyan kentem rá vajat is, hogy biztosan ne ragadjon le. A nyújtó fát se felejtettem el vajazni!


Ezek után kinyújtottam, mint a tésztát, vagy inkább, mint gyerekkorunkban a gyurmát.


Majd a nyújtófára tekerve óvatosan átraktam a fondant a tortára, valahogy így:


Ezek után levágtam a lelógó részeket és mindenféle formát készítettem a maradék fondant-ból.  Többek között a delfint is, amit innen sikerült elsajátítanom: http://www.youtube.com/watch?v=9rU3CwE2wmQ , http://www.youtube.com/watch?v=6h5Vl9cChwg  
Két részben taglalja, hogy hogyan készítsük. Itt említem meg, hogy nincsenek célszerszámjaim, szóval amit otthon találtam, azzal formáztam a szemet, és nem csillámosítottam. :)
A golyókat, mint gyerekkorban a gyurmából, előbb kígyót nyújtottam, majd késsel levágtam az egyforma darabokat, és végül a tenyerembe golyóvá gyúrtam.


A torta közepére a delfint egy hurkapálcára szúrtam, amit gondosan eltakartam a fondant-tal.



A végén ezeket a saját ízlésemnek megfelelően elrendeztem a tortán, és átadtam az ünnepeltnek.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése